Jak provést renovaci laku automobilu sami?

Teoreticky se leštění laku zdá docela jednoduché. K jeho provedení je zapotřebí pouze stroj a lešticí pasta. Nejobtížnějším úkolem je však přinést lak do takového vzhledu, aby auto vypadalo jako přímo z autosalonu.

Restaurování laků na autě

Oprava laku začíná odstraněním jeho vrchní vrstvy, která je oxidována a poškrábána. Poté se zbývající povlak přivede k lesku a hladkosti. U vícevrstvých laků má vnější bezbarvá vrstva ochrannou funkci, a proto ji nelze úplně odstranit. Jednou ze základních chyb při leštění je opuštění tzv hologramy. Jedná se o znatelné skvrny na laku, které jsou viditelné, když světlo dopadá ve správném úhlu. K jejich vzniku přispívají následující faktory:

  • použití příliš ostré lešticí pasty nebo příliš tvrdého deště,
  • nerovnoměrný nebo příliš silný tlak
  • místní vypalování barvy,
  • příliš hluboké leštění laku,
  • příliš mnoho pasty.

Krok za krokem restaurování laku automobilu

Nezbytným zařízením pro leštění barvy je lešticí stroj. Tuto roli mohou hrát:

  • Rotační stroj – je důležité, aby byl regulován rychlostí. Kvalitní zařízení udržuje nastavenou rychlost bez ohledu na tlak. U horších zařízení může tlak zpomalit a zahřát se, ale pro občasné použití to stačí.
  • Excentrický stroj s pozitivním excentrickým pohybem – o něco pomalejší, ale bezpečnější.
  • Kromě toho potřebujete lešticí podložky, které mají různou tvrdost a „ostrost“ – některé jsou určeny pro korekci barvy, jiné pro konečnou úpravu.   

Samo obnovení laku automobilu

Zvýšení tvrdosti laku se promítá do potřeby použití „ostřejší“ podložky nebo kotouče. Stojí za to vědět, že automobily, které prošly opravami laků, mají obvykle po celém povrchu měkký lak. Měrka barvy je užitečná k vyhodnocení zbytkové tloušťky barvy. Mezi polštářky můžete mimo jiné rozlišit:

  • polštářky s „kožešinou“ – na tvrdé laky,
  • pěnové polštářky různého stupně tvrdosti – pro střední a měkké laky,
  • podložky z mikrovlákna – ostré řezání a dokončování.
  • Potřebujete alespoň dva typy leštidel, jeden pro korekci barvy a druhý pro leštění a vyhlazování.

Restaurování laků na auto doma

Je důležité zakrýt části, které se nešpiní. Lak byste měli důkladně umýt a poté je vhodné použít jíl, kterým se mokrý lak otírá.Tipy pro leštění barvy:

  • Naneste velmi malé množství pasty na podložku, abyste zabránili jejímu proniknutí mezi plechové části.
  • Tvrdě pracujte na jednom prvku, ale nepřehřívejte ho a jeho teplotu můžete zkontrolovat dotykem.
  • Dokončete prvek – mělo by to trvat několik až několik desítek minut.
  • Chcete-li zkontrolovat přítomnost hologramů, můžete použít takzvaný sprej. „Policista“, který odhaluje lak. Pak se podívejte z různých úhlů pomocí testovací lampy.
  • Korekci laku proveďte při nízké rychlosti.
  • Přiřaďte jednu pastu k jedné podložce.

K dokončení leštěného povrchu je nutná lešticí pasta, která vyhlazuje lak a eliminuje hologramy. V této fázi je mimořádně užitečný excentrický leštič.  Tipy v této fázi:

  • Podložka by měla být velmi měkká, dokončovací.
  • Použijte povrchovou pastu.
  • Zvyšte rychlost leštičky, ale výrazně snižte tlak.
  • Odstraňte zbytky pasty pomocí odstraňovače.
  • Pečlivě se podívejte na lak a v případě potřeby pokračujte v práci.

Posledním krokem je ochrana leštěného povrchu. Rada pro tento krok:

  • Konečný vzhled laku zajišťují ochranné a zkrášlovací chemikálie, tj. speciální vosky, kapaliny nebo polymery.
  • Použití kombinace různých látek zaručuje velmi dobré výsledky.
  • Aplikujte tyto přípravky velmi řídce. K tomuto účelu je nejlepší fragment specializovaného houbového aplikátoru.

Pokud máte pocit že to nezvládnete poptejte profesionály z Autoslužeb Kolín

Zadejte poptávku       

  •