S každou jízdou pneumatika riskuje, že bude proražena cizím předmětem, a protože průměrná pneumatika zažije po celou dobu své životnosti miliony otáček, obvykle jde o to, kdy dostanete defekt.  Znalost rozdílu mezi řádnou opravou pneumatiky a nesprávnou opravou pneumatiky může být zásadní pro vaši bezpečnost.  

Když předmět, jako je hřebík, prolomí vnitřní vrstvu pneumatiky, bezprostřední obavou je ztráta hustícího tlaku. Dlouhodobým rizikem však je, že nestabilita kolem pronikajícího předmětu může vést k oddělení běhounu.

Opravu pneumatik by měl instalovat technik pneuservisu, který byl vyškolen k provádění úplné a řádné opravy.

Je důležité, aby technik pneumatiky odstranil pneumatiku z ráfku, aby bylo možné důkladně zkontrolovat její vnitřek. Jednoduchý předmět, jako je hřebík v běhounu, může mnohokrát způsobit vážné poškození bočnice, které na vnější straně pneumatiky není vidět. Proto se nedoporučují opravy kol, jako jsou ucpávky, a je třeba je považovat za dočasné.

Jediným způsobem, jak správně opravit pneumatiku, je odmontovat ji z ráfku, aby bylo možné ji zkontrolovat zevnitř, odstranit poškozený materiál, vyplnit mezeru gumou a utěsnit vnitřní vrstvu opravnou jednotkou. Samotná zátka nebo náplast není přijatelnou opravou, protože zátka trvale netěsní vnitřní vrstvu a náplast nevyplňuje mezeru po pronikajícím předmětu, což umožňuje vodě proniknout do těla pneumatiky a začít korodovat ocelové pásy.

Použití tmelů nebo nouzových nafukovadel, které obsahují tmel, se ze stejných důvodů nedoporučuje jako dlouhodobé řešení defektu pneumatiky. Opravy defektů jsou omezeny na střed běhounu. Pokud jsou na rameni 

nebo bočnici pneumatiky defekty nebo poškozené, není to opravitelné. Pokud jsou zranění dostatečně blízko, takže se opravy překrývají nebo jsou zranění přímo proti sobě, nelze pneumatiku opravit a musí být sešrotována. Nikdy neopravujte pneumatiky s defektem běhounu větším než 6 mm.

Pneumatiky, které jsou opotřebované na ukazatelích opotřebení pneumatiky nebo na zbývající hloubce 2/32 palce v jakékoli oblasti běhounu, by neměly být opravovány. Ne všechny pneumatiky lze opravit. Specifické limity pro opravy by měly vycházet z doporučení nebo zásad oprav od výrobce pneumatik a / nebo typu pneuservisu.

Při nesprávné opravě pneumatik mohou být výsledky smrtící. Nezapomeňte se zeptat svého servisního technika, zda jsou v procesu opravy použity standardní průmyslové postupy. Pokud je defekt v mezích stanovených průmyslovým odvětvím a řádně opraven, můžete očekávat, že pneumatika bude i nadále poskytovat tisíce kilometrů bezpečného a spolehlivého výkonu.

 

Zadejte poptávku       

  •