Před výměnou turbodmychadla je nesmírně důležité zjistit důvod jeho poruchy!

Pokud nebude odstraněna původní příčina poruchy turbodmychadla, budou vynaloženy veškeré prostředky vynaložené na opravu nebo nákup nového turbodmychadla. Turbodmychadlo se znovu rozbije!

Je prokázáno, že nejčastější příčinou poruchy turba je vnější faktor, to znamená, že samotná příčina poruchy není v turbodmychadle, ale ve vnějším dopadu na něj. Turbodmychadlo samo o sobě neobsahuje součásti, které jsou vystaveny nadměrnému opotřebení, pracuje v režimech poskytovaných výrobcem.

HLAVNÍ PŘÍZNAKY PORUCHY TURBODMYCHADLA

Poruchu může identifikovat a učinit závěr pouze odborníkem v servisním středisku se znalostmi a vybavením. Dále jsou popsány počáteční základní funkce, u nichž je možné předpokládat poruchu turbodmychadla.

TURBODMYCHADLO JE PŘI PRÁCI VELMI HLUČNÉ

Silný hluk může být způsoben třením rotoru o skříň turbodmychadla. Hluk lze také slyšet třením, které způsobuje deformaci skříně nebo deformaci jiných částí turba. Při tření je nevyhnutelné přehřátí a zničení lopatek, následované nevyhnutelnou poruchou turbodmychadla.

KDYŽ JE TURBODMYCHADLO V PROVOZU, JE SLYŠET PÍŠŤALKU NEBO ZVUK PODOBNÝ PÍŠŤALCE

Pískání je obvykle způsobeno netěsností turbo systému. V místě připojení motoru ke kompresoru může dojít k úniku vzduchu. Otvor v mezichladiči nebo spojovací body s ním mohou také způsobit zvukovou píšťalku.

VE SPOJÍCH VZDUCHOVÝCH POTRUBÍ JSOU SKVRNY OD OLEJE

Ucpání olejového potrubí, mezichladiče nebo vzduchového potrubí obvykle způsobí únik oleje vzduchovými kanály. Protože je motorový olej pod tlakem, prostě nemá kam jít. Také pravděpodobně nekvalitní olej nebo olej s přísadami byl během vyhoření přeměněn na koks, čímž uvnitř turbodmychadla vznikly silné ucpávky.

ŠPATNÉ ZRYCHLENÍ VOZU, ZTRÁCÍ SE VÝKON VOZU

Může dojít k poruše v řídicím systému turbodmychadla. Turbodmychadlo nedodává dostatek vzduchu do motoru. U turbodmychadel s proměnnou geometrií (VNT, VGT, VG) může být jedním z důvodů špatného zrychlení a poklesu výkonu uvíznutý prstenec trysky kvůli usazeninám. Uhlík je zase tvořen z nekvalitního oleje, paliva, kvůli vadnému systému vstřikování vzduchu.

VÝFUKOVÉ PLYNY ČERNÉ BARVY

Porucha může být v řídicím systému turbodmychadla. Pokud je palivová směs příliš bohatá na vzduch, může dojít k černé barvě výfuků. Chybou nemusí být těsnost systému vstřikování vzduchu. Otvor v mezichladiči nebo vsuvkách, které jej spojují se zbytkem turbodmychadla, může propouštět vzduch.

VÝFUKOVÉ PLYNY MODRÉ BARVY, S ČASEM MIZEJÍCÍ

Modrý kouř je způsoben spáleným olejem ve válcích. Při silném opotřebení dílů v turbodmychadle je možné vytéct olej do válců a spalovací komory motoru. Když se motor zahřeje, deformují se detaily ztlumení, zapadnou na místo a olej přestane téct a zmizí modrý kouř.

Zadejte poptávku       

  •