Jak zkontrolovat ojeté auto před nákupem?

  • Koupě ojetého vozu může být problém. Časem můžeme dojít k závěru, že se nás někdo snaží klamat na každém kroku. Jak tomu zabránit? Jak si vybrat ojetý vůz, který vám bude sloužit roky?
  • Při nákupu nového automobilu je naším jediným zájmem výběr modelu, který nám vyhovuje. Možná zvážíte, jak získat půjčku třeba u Zonky
  • Pokud se však rozhodneme koupit ojetý vůz, existují problémy, jako je počet najetých kilometrů nebo technický stav – a zda jsou v souladu se skutečným stavem. V této příručce se budeme věnovat tomu, jak vybrat správnou nabídku a na co si dát pozor.

Začíná to nevinně

  • Naše nákupní cesta vždy začíná výběrem modelu. Je to individuální záležitost. Tímto způsobem se zvyšuje šance na nalezení správné nabídky, což výrazně zlepší nákup ojetého vozu.
  • Ovládnutí nadšení je jedna věc, ale neměli bychom být ve spěchu. Obvykle utrácíme hodně peněz za ojetý vůz – nechceme ho dávat do bezedného prasátko. Často potřebujeme více času, abychom zjistili, které banky nabízejí nejlepší půjčku třeba u Zonky.

Vybereme nabídku 

  • Nejprve – cena. Neměl by být příliš nízký, ale ani příliš vysoký. Při nákupu automobilu od takového prodejce, zejména pokud se jedná o soukromou osobu, která prodává své auto po letech používání, máme největší šanci na bezproblémové použití.
  • Problém začíná, když ojetý vůz pochází ze zahraničí. Bude dobrým zvykem kontrolovat ceny na západních aukčních webech.
  • Za účelem potvrzení poplatků můžeme požádat prodejce, aby poskytl VIN, pokud jej prodejce již v inzerci reklamě neuvedl.
  • Další problém – najetých kilometrů. Jak zkontrolovat, zda je to skutečné? Jak ověřit počet najetých kilometrů ojetého vozu? Můžeme se řídit mírou opotřebení interiéru, ale nebude to vždy ta správná cesta – některá auta by mohla být dokončena z materiálů nižší kvality, kterých je již 100 nebo 120 tisíc. km najetých kilometrů vypadají špatně opotřebované
  • Teď, když jsme uvnitř, zkontrolujte, zda všechno zařízení funguje. Doslova stlačujeme tlačítka a kontrolujeme efekty, kontrolujeme, zda klimatizace nevydává nepříjemné pachy a zda funguje správně při každé úrovni proudění vzduchu.
  •  Pokud je ve vozidle konektor USB, podívejme se, zda se náš telefon začíná nabíjet nebo zda všechna elektricky ovládaná okna klesají stejným způsobem. Každý nedostatek nebo závada v tomto bodě nám dává lepší pozici pro pozdější jednání.
  • Totéž platí pro kufr. Zkontrolujeme veškeré vybavení, které by auto mělo mít, a zeptáme se, co mu může chybět.
  • nejlepší půjčku třeba u Zonky.
  •  

Jdeme ven a pečlivě prozkoumáme auto.

  • Například se můžeme podívat na paprsky pod autem. Pokud se na místech, kde výtah obvykle instalujeme, vyskytnou známky nedovolené manipulace, může dojít k nehodě automobilu.
  • Je to velmi pevné místo, takže pokud by byla konstrukce „narovnána“, rovnací rám by byl namontován právě tady. Všimněte si také šířky mezer mezi panely karoserie. Šířka mezer by měla být přibližně stejná, v žádném případě se panely nemohou setkat.
  • Pak porovnáme odstíny částí těla, hledáme neobvyklé lomy světla nebo vyjmeme měrku barvy a hledáme tmel. Věnujte pozornost stopám barvy na těsněních a oknech, podívejme se také na čísla na oknech – nechte alespoň na všech logo stejné společnosti.
  • Dále se podívejme na tlumiče. Způsob jejich kontroly je dobře známý a docela přesný – snažíme se auto rozkývat a zjistit, zda po 2-3 výjimkách přestane kývat. Můžeme také „stlačit“ auto na zem poblíž některého z kol – mělo by se rychle vrátit do původního stavu.
  • Protože se již díváme na kola, můžeme věnovat pozornost také pneumatikám. Pokud je deklarovaný kilometrový výkon nízký, měl by mít stále tovární pneumatiky. Můžeme také zkontrolovat, zda jsou všechny pneumatiky víceméně ve stejném stavu, rovnoměrně opotřebované po celém povrchu.
  • Nyní nejdůležitější věc – srdce vozu. Po zvednutí kapoty můžeme okamžitě kontaktovat majitele a zeptat se, kdy vyměnil olej, který olej si vybral a jak často jej musí doplňovat. Kdyby neodpověděl jasně, možná by se o motor nestaral.
  • Pod kapotou hledejte trochu oleje a jiných provozních kapalin. Odšroubujeme také víčko plnicího hrdla a uvidíme, jestli na něm není bílý sediment – to by ohlašovalo mýtické poškození těsnění hlavy nebo alespoň jízdu na krátké vzdálenosti. Černé usazeniny nebo stopy černého lepkavého oleje naznačují občasné změny oleje.
  • Požádejme majitele, aby nastartoval motor. Nejlepší je, když je motor studený. Nechte majitele udělat pár drápů a dejte nám pozor na barvu kouře vycházejícího z výfukového potrubí. Nechceme vidět šedý nebo modrý kouř – modrý znamená, že ve výfukových plynech je olej. Nafta by také neměla „kouřit“ černý kouř.

Skoro jako mechanik

  • Absorpce všech těchto znalostí může být komplikovaná – a to je jen v kostce. Abychom si byli jisti, že kupujeme určité auto , musíme být trochu psycholog, trochu mechanik a trochu právník.
  • nejlepší půjčku třeba u Zonky.

Potřebujete odbornou pomoc?

Zadejte poptávku       

  •