Pokud uvidíte různě zbarvené výfukové plyny, je čas věnovat pozornost svému vozu. I když vaše vozidlo nebliká žádnými výstražnými světly, kouř vycházející z výfuku je signálem, že něco nemusí fungovat správně.
Co znamená MODRÝ kouř z výfuku?
Pokud z vašeho vozu fouká modrý kouř, je to jasný signál, že motor spaluje olej. Dochází k tomu, že jsou opotřebená těsnění vedení ventilu nebo pístní kroužky a olej uniká z místa, kde má mazat pohyblivé části, do spalovací komory, kde se spaluje palivem.
Pokud vidíte tento druh kouře, pravidelně kontrolujte svůj olej a sledujte problémy se spotřebou. I když je problém, který by za normálních okolností měl vyžadovat okamžitou pozornost a nákladné opravy, včetně některých interních náhradních dílů, je-li vaše vozidlo staré a netěsnost je minimální, lze jej pečlivě vyřešit pravidelným doplňováním oleje .
Spolu s poškozením životního prostředí může hořící olej způsobit drsné starty, protože tento proces může zničit zapalovací svíčky automobilu .
SOUVISEJÍCÍ ČTENÍ: Průvodce kupujícími: 7 nejlepších zapalovacích svíček a vše, co o nich potřebujete vědět
Existuje ještě další důvod pro modrý kouř, a to v případě, že je vůz přeplňovaný; kouř je známkou toho, že dmychadlo potřebuje přestavbu nebo výměnu.
Co znamená ŠEDÝ kouř z výfuku?
Šedý kouř je těžké přímo diagnostikovat. Stejně jako modrý kouř to může znamenat, že auto spaluje olej nebo trpí špatným turbodmychadlem. Proveďte stejná opatření jako u modrého kouře a zkontrolujte nadměrnou spotřebu oleje.
Šedý kouř může být také problémem s popálením kapaliny automatické převodovky v motoru. Vadný modulátor vakua převodovky by byl viníkem této situace, což by vedlo k nasátí převodové kapaliny do motoru a spálení.
Šedý kouř může dále znamenat zablokovaný ventil PCV . Systém PCV (Positive Crankcase Ventilation) omezuje škodlivé emise jejich recyklací zpět do spalovací komory. Když se však ventil PCV zasekne, může se vytvořit tlak a vést k úniku oleje. Naštěstí ventily PCV nejsou drahé a mohou být rychlou prací pro mechanika nebo kutila.
Co znamená BÍLÝ kouř z výfuku?
Bílý kouř nemůže být ničím znepokojen, pokud je řídký, jako pára. To je pravděpodobně důsledek normálního kondenzace kondenzátu uvnitř výfukového systému. Tento druh kouře rychle zmizí.
VIZ TÉŽ : Průvodce kupujícího: Nejlepší inhibitory rzi, které si můžete koupit
Silnější kouř je však velkým problémem a může být způsoben spalováním chladicí kapaliny motoru. Může to být výsledkem vážného problému, jako je prasklé těsnění hlavy, poškozená hlava válce nebo prasklý blok motoru – to vše jsou nákladné opravy.
VIZ TÉŽ: Top 10 nejlepších chladicích kapalin pro motory
Nepřehlížejte to, protože problém by se mohl ještě zhoršit. I malý únik chladicí kapaliny může vést k přehřátí a vážnému riziku poškození motoru. Netěsnost chladicí kapaliny se může také smíchat s olejem a způsobit vážné bolesti hlavy vám a vašemu vozu.
Co znamená ČERNÝ kouř z výfuku?
Černý kouř z výfuku znamená, že motor spaluje příliš mnoho paliva. Nejprve byste měli zkontrolovat vzduchový filtr a další součásti sání, jako jsou snímače, vstřikovače paliva a regulátor tlaku paliva . Dalšími důvody může být ucpané zpětné vedení paliva. Černý kouř je obvykle nejjednodušší problém diagnostikovat a opravit, ale spalování zbytečného paliva rozhodně ovlivní vaši spotřebu paliva, takže nemyslete na to, abyste se tomuto vyhnuli, abyste ušetřili peníze, nebude to fungovat.
Jakýkoli kouř vycházející z výfukového potrubí vašeho vozu je známkou toho, že je vaše auto v nouzi. Věnujte pozornost tomu, co potřebuje k zajištění více kilometrů pro vaše vozidlo.
Poptejte diagnostiku